Als marketeer bij Tribers werk ik op het snijvlak van merk, acquisitie en communicatie. Mijn rol groeit mee met de organisatie en past zich aan aan de behoeften van het team. Hoe Tribers zich heeft ontwikkeld en welke rol marketing daarin speelde, lees je hieronder.
Als marketeer bij Tribers werk ik op het snijvlak van merk, acquisitie en communicatie. Mijn rol groeit mee met de organisatie en past zich aan aan de behoeften van het team. Hoe Tribers zich heeft ontwikkeld en welke rol marketing daarin speelde, lees je hieronder.
In 2018 werd Tribers zelfstandig. Een kleine groep binnen een groter bedrijf, met een duidelijke missie: innovatie aanjagen. Geen logge afdelingen of trage R&D-processen, maar teams die verantwoordelijkheid nemen en impact maken. Om verder te groeien was er behoefte aan een marketeer die niet alleen uitvoerde, maar ook strategisch meedacht.
Flexibele marketing die meegroeit met Tribers.
Toen ik begon, bestond Tribers uit acht mensen. Inmiddels zijn dat er 32. De marketingstrategie moest niet alleen de zichtbaarheid vergroten, maar ook bijdragen aan de interne betrokkenheid en positionering van Tribers.
Een van de eerste prioriteiten was het aantrekken van zes tot twaalf nieuwe trainees per jaar. Door een combinatie van organische social content en interne LinkedIn-trainingen werd het netwerk van Tribers geactiveerd om de juiste mensen te bereiken. Dit vormde ook de basis voor de interne communicatiestrategie, waarbij het doel was om Tribers intern sterker met het merk te verbinden.
Marketing werkt het beste als mensen het actief inzetten. Daarom werden LinkedIn-trainingen, wekelijkse tips en één-op-één coaching aangeboden. Dit resulteerde in een actieve Triber-community die niet alleen online zichtbaarder werd, maar ook de groei van de organisatie versterkte.
Groeien betekent experimenteren. Door verschillende communicatiestijlen en sleutelwoorden te testen, ontdekten we wat aansloot bij afstudeerders en nieuwe potentiële trainees. Dit hielp om de afstand tussen ervaren Tribers en nieuwe teamleden te verkleinen.
Bij snelle groei kan een merk versnipperd raken. Om de eenheid en herkenbaarheid te behouden, werd samen met merkstrateeg Lex Notenboom en reclameman Dieuwer Bulthuis een nieuw merkverhaal en huisstijl ontwikkeld. Dit traject werd van strategie tot uitvoering begeleid om een consistent en krachtig merk neer te zetten.
Met een gerichte social media-strategie, interne trainingen en een helder merkverhaal heeft Tribers een sterke groei doorgemaakt. Met een vernieuwde huisstijl, een sterke online en offline aanwezigheid en een team dat innovatie ademt, blijft Tribers in ontwikkeling.
Jeroen is een hele fijne marketeer om mee te werken. Hij denkt goed mee en neemt initiatief. Hij is erg sterk in groots- en conceptueel denken. En weet dit ook direct te koppelen aan acties. Zodat er direct ook daadwerkelijk wat gebeurt. Hij is voor mij ook de persoon die ik vraag om een LinkedIn post te reviewen. Waar ik dan al snel spijt van krijg, omdat hij moeilijke vragen stelt. Maar dat zorgt er wel voor dat de post goed scoort en veel bereik heeft 🙂
Je wilt tenslotte meer inschrijvingen, leads en/of verkopen.
Je wilt immers in zo min mogelijk tijd zoveel mogelijk bereiken.
Geen zakelijk gedoe, gewoon zeggen waar het op staat. Dus jij ook!
Zoals conversiepaden en conversiepunten.
Het eindigt namelijk niet bij een nieuwsbrief.
Kan niet anders met die lange benen.
Plan een ontdekkingsbelletje in via de tool hieronder en ontdek
waar jij jouw funnel kan optimaliseren.
LangeGast © Alle rechten voorbehouden 2025